Wzór decyzji administracyjnej dyrektora szkoły
Odpowiada
14.09.2007



PYTANIE



Co powinna zawierać decyzja administracyjna dyrektora szkoły – jakie przepisy prawa to regulują?




ODPOWIEDŹ



Zgodnie z art. 107 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego[1], decyzja administracyjna powinna zawierać:





  1. oznaczenie organu administracji publicznej,




  2. datę wydania,




  3. oznaczenie strony lub stron,




  4. powołanie podstawy prawnej,




  5. rozstrzygnięcie,




  6. uzasadnienie faktyczne i prawne, pouczenie,




  7. informację, czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie,




  8. podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji.





Ważnym elementem decyzji jest uzasadnienie (powinno zawierać wskazanie faktów i dowodów, a uzasadnienie prawne musi podawać podstawę prawną).




WZÓR DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ


















OZNACZENIE ORGANU


ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ


(pieczęć podłużna szkoły)
DATA WYDANIA

OZNACZENIE STRONY (STRON)


LUB ADRESATÓW DECYZJI

POWOŁANIE PODSTAWY PRAWNEJ


ROZSTRZYGNIĘCIE


UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE


POUCZENIE CZY I W JAKIM TRYBIE PRZYSŁUGUJE ODWOŁANIE

PODPIS (IMIĘ I NAZWISKO)
STANOWISKO SŁUŻBOWE



[1] Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – tekst jednolity Dz. U. 2000 nr 98, poz. 1071.


Lucyna Gromiec


Konsultant w Pracowni Doskonalenia Kadry Kierowniczej Oświaty i Doradztwa Metodycznego Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Administracji Publicznej, ekonomista.

Komentarze

Dodaj komentarz

Brak komentarzy
Sonda

Czy przypadła Państwu do gustu nowa odsłona "Oświaty i Prawa"?

Stale się rozwijasz i szukasz nowych inspiracji?

Sprawdź ofertę NOE!

To największy w kraju ośrodek rozwijający kluczowe kompetencje nauczycieli


Zobacz
Poznaj naszą ofertę dla nauczycieli
Zobacz