Wycieczka zagraniczna
Odpowiada
24.02.2011
Czy muszę zgłaszać wyjazd zagraniczny uczniów do organu prowadzącego i organu nadzoru? Proszę o podstawę prawną.
Zgodnie z § 7 Rozrządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (DzU z 2001 r. nr 135, poz. 1516) szkoły mogą organizować wycieczki i imprezy zagraniczne w formach:
1) wycieczek przedmiotowych – inicjowanych i realizowanych przez nauczycieli w celu uzupełnienia obowiązującego programu nauczania, w ramach danego przedmiotu lub przedmiotów pokrewnych,
2) wycieczek krajoznawczo-turystycznych, w których udział nie wymaga od uczestników przygotowania kondycyjnego i umiejętności specjalistycznych,
3) imprez krajoznawczo-turystycznych, takich jak: biwaki, konkursy, turnieje,
4) imprez turystyki kwalifikowanej i obozów wędrownych, w których udział wymaga od uczestników przygotowania kondycyjnego i umiejętności specjalistycznych, w tym posługiwania się specjalistycznym sprzętem.
Zgodę na zorganizowanie wycieczek i imprez zagranicznych wyraża dyrektor szkoły po zawiadomieniu organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
Zawiadomienie powinno zawierać w szczególności:
1) nazwę kraju,
2) czas pobytu,
3) program pobytu,
4) imię i nazwisko kierownika oraz opiekunów,
5) listę uczniów biorących udział w wyjeździe wraz z określeniem ich wieku.
Przepisy prawa nakładają na dyrektora szkoły, w której organizowana jest wycieczka zagraniczna obowiązek zawiadomienia organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór o planowanej wycieczce zagranicznej.
Marta Handzlik – prawnik, specjalista z zakresu prawa oświatowego, autorka publikacji z zakresu finansów w oświacie.
Brak komentarzy