Indywidualne programy nauczania
29.10.2010
Od przyszłego roku szkolnego nauczyciele będą musieli dostosować działania i formy pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów.
Takie rozwiązanie przewiduje pakiet projektów rozporządzeń dotyczących kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało je na swoich stronach.
Przepisy projektów wskazują, że dyrektor szkoły i przedszkola powoła złożone z nauczycieli, pedagogów i psychologów zespoły, które maja za zadanie opracować plany nauczania.
Szkoły ogólnodostępne i specjalistyczne mają też przygotować program edukacyjno-terapeutyczny dla uczniów, którzy otrzymali orzeczenie o zaburzeniach lub niepełnosprawności z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zespół specjalistów założy każdemu z tych uczniów kartę indywidualnych potrzeb. W tym dokumencie będzie wskazany obszar, w którym uczeń potrzebuje pomocy.
Reforma, która ma wejść w życie we wrześniu 2011 roku, przewiduje, że dostęp do pomocy psychologiczno-pedagogicznej będzie miał każdy uczeń. W roku szkolnym 2011/2012 zostaną objęci uczniowie w przedszkolach, gimnazjach oraz placówkach specjalistycznych czy opiekuńczo-wychowawczych. Rok później uczniowie ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
Brak komentarzy