Wzór decyzji administracyjnej dyrektora szkoły
Odpowiada
14.09.2007
PYTANIE
Co powinna zawierać decyzja administracyjna dyrektora szkoły – jakie przepisy prawa to regulują?
ODPOWIEDŹ
Zgodnie z art. 107 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego[1], decyzja administracyjna powinna zawierać:
oznaczenie organu administracji publicznej,
datę wydania,
oznaczenie strony lub stron,
powołanie podstawy prawnej,
rozstrzygnięcie,
uzasadnienie faktyczne i prawne, pouczenie,
informację, czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie,
podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji.
Ważnym elementem decyzji jest uzasadnienie (powinno zawierać wskazanie faktów i dowodów, a uzasadnienie prawne musi podawać podstawę prawną).
OZNACZENIE ORGANU ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ (pieczęć podłużna szkoły) | DATA WYDANIA |
OZNACZENIE STRONY (STRON) LUB ADRESATÓW DECYZJI | |
POWOŁANIE PODSTAWY PRAWNEJ ROZSTRZYGNIĘCIE UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE POUCZENIE CZY I W JAKIM TRYBIE PRZYSŁUGUJE ODWOŁANIE | |
PODPIS (IMIĘ I NAZWISKO) STANOWISKO SŁUŻBOWE |
[1] Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – tekst jednolity Dz. U. 2000 nr 98, poz. 1071.
Lucyna Gromiec
Konsultant w Pracowni Doskonalenia Kadry Kierowniczej Oświaty i Doradztwa Metodycznego Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Administracji Publicznej, ekonomista.
Brak komentarzy