Aktualności

Państwowy Egzamin Nauczycielski

Państwowy Egzamin Nauczycielski

11.03.2011

Nowy model kształcenia, zaproponowany przez analityków z kancelarii premiera, miałby obejmować wybór specjalizacji nauczycielskiej dopiero po licencjacie oraz obowiązkowy roczny staż w szkole zakończony Państwowym Egzaminem Nauczycielskim.

 

Dnia 9 marca na posiedzeniu zespołu opiniodawczo-doradczego do spraw statusu zawodowego nauczycieli, Michał Miąskiewicz z Departamentu Analiz Strategicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przedstawił nowy model kształcenia nauczycieli.

Według Miąskiewicza, wybór specjalności nauczycielskiej na studiach kierunkowych często jest dokonywany przypadkowo. Niska motywacja studentów sprawia, że zajęcia nauczycielskie traktowane są jako zło konieczne.

Planuje się, by zapisy na specjalizacje nauczycielskie i kształcenie w zakresie dydaktyki oraz umiejętności pedagogicznych, miał miejsce dopiero na studiach drugiego stopnia – aby wzrosła świadomość dokonywanego wyboru. Za kształcenie umiejętności nauczycielskich odpowiadałyby nowe struktury – uczelniane lub międzyuczelniane wyspecjalizowane „centra doskonałości”.

Według tego pomysłu każdy kandydat do zawodu nauczyciela, musiałby przejść roczny staż, koniecznie uzupełniony kształceniem teoretycznym, pod czujnym okiem doświadczonego nauczyciela. Kończyłby się on Państwowym Egzaminem Nauczycielskim, w którym jako część praktyczna zaliczany byłby właśnie staż.

Przydatny artykuł?Nie

Komentarze

Dodaj komentarz

Brak komentarzy
Sonda

Czy przypadła Państwu do gustu nowa odsłona "Oświaty i Prawa"?

Stale się rozwijasz i szukasz nowych inspiracji?

Sprawdź ofertę NOE!

To największy w kraju ośrodek rozwijający kluczowe kompetencje nauczycieli


Zobacz
Poznaj naszą ofertę dla nauczycieli
Zobacz