Aktualności

Ustawa o systemie oświaty

Ustawa o systemie oświaty

10.03.2009

Prezydent zawetował nowelizację ustawy o systemie oświaty.


Według prezydenta kryzys gospodarczy nie jest najlepszym okresem do przeprowadzania reformy oświaty, a sama ustawa powinna być lepiej przygotowana. Prezydent podkreślił, że w warunkach, kiedy rodzice każdego pięciolatka będą mieli prawo skierować go do przedszkola, może zabraknąć miejsc dla dzieci trzy- i czteroletnich.


Brak podpisu głowy państwa oznacza, że ustawa wróci do Sejmu i posłowie będą głosować nad odrzuceniem prezydenckiego weta. Potrzebne jest do tego 3/5 głosów. Koalicja rządowa PO–PSL nie ma takiej większości, ale jest ona możliwa do uzyskania dzięki głosom klubu Lewicy. Przewodniczący tego klubu Wojciech Olejniczak zapowiedział, że jego klub będzie głosować za odrzuceniem prezydenckiego weta.


Zgodnie z nowelizacją, w ciągu najbliższych trzech lat decyzję o tym, czy sześciolatek rozpocznie naukę w szkole, będą podejmować rodzice i dyrektor szkoły, do której miałoby pójść dziecko. W latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012 obowiązkiem szkolnym może być objęte na wniosek rodziców każde dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy sześć lat. Sześciolatka będzie można przyjąć do szkoły podstawowej w tym okresie, jeżeli w szkole panują odpowiednie warunki, a dziecko uczęszczało do przedszkola w roku szkolnym poprzedzającym rozpoczęcie nauki. Jeśli sześciolatek nie chodził do przedszkola, rodzice będą musieli uzyskać pozytywną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, dotyczącą możliwości wcześniejszego rozpoczęcia nauki przez dziecko. Zgodnie z nowelą do ustawy od 2012 roku do szkoły podstawowej obowiązkowo mają trafić wszystkie sześciolatki.

Przydatny artykuł?Nie

Komentarze

Brak komentarzy
Sonda

Czy przypadła Państwu do gustu nowa odsłona "Oświaty i Prawa"?

Stale się rozwijasz i szukasz nowych inspiracji?

Sprawdź ofertę NOE!

To największy w kraju ośrodek rozwijający kluczowe kompetencje nauczycieli


Zobacz
Poznaj naszą ofertę dla nauczycieli
Zobacz